item1 item1b item1c item1d item1d1 item1e item1f

Er werd gevraagd meer informatie te plaatsen over de benefiet kienavond van 24 maart a.s. en de plannen met de opbrengst hiervan.

Stichting Stap voor Stap is momenteel druk bezig een en ander te regelen voor kansarme kinderen in Maastricht en omstreken. De stichting richt zich bewust op de leefwereld van kinderen: kansarme kinderen, maar ook op kinderen met een beperking of kinderen in het ziekenhuis. De opbrengst is dan ook puur bedoeld ten behoeve van  deze kinderen. De stichting wil en kan, dankzij de opbrengsten, iets extra’s regelen voor hen. We houden van blijde gezichtjes, dat geeft ons een goed gevoel. De gratis speeltuinmiddag Fort Willem die we verleden jaar georganiseerd hebben, was een leuk succes!

Via ons netwerk kunnen we leuke extraatjes bij kinderen in armoede terecht laten komen. Dat vergt wel tijd, precisie werk en veel netwerken, het moet immers bij de juiste kindjes terecht komen. Een voorbeeld zou kunnen zijn dat we tegen Sinterklaastijd zorgen voor extra cadeautjes voor hen of tegoedbonnen van grote speelgoedzaken. We zullen sowieso al onze giften altijd kenbaar maken op onze site of op onze FB pagina. Openheid in de opbrengsten [dankzij jullie], vinden wij gewoon belangrijk. Niks blijft bij de stichting aan de strijkstok hangen. Alle bestuursleden doen dit werk ook geheel vrijwillig!

De kienprijzen! We hebben die avond echt hele leuke prijzen. Allemaal gesponsord door o.a. particulieren, bedrijven en horecagelegenheden. Het varieert van levensmiddelenpakketjes, verzorgingssetjes [parfum, bodylotion etc.], lunchbonnen, kappersbonnen, sportkleding tot drie geldprijzen. En de hoofdprijs verklappen we niet. Echt een héle mooie prijs!

De kosten van de kienkaarten: een kleine kaart = € 2,00. Een serie kost € 8,--, twee series € 10,--, drie series € 12,-- en vier series € 14,--. Dranken kunnen worden betaald met munten bij binnenkomst. Een klein gedeelte van de opbrengst van de munten, wordt door het Atrium opzij gezet voor de Stichting.

Entree is natuurlijk gratis. Vanaf 19 uur gaan de deuren open en om 19.30 starten we. Het belooft een leuke avond te worden, zonder poespas maar wel met veel gezonde ‘kien-spanning’.

Met dank aan al onze gulle ‘kienprijsjes’ gevers, hopen we op een leuke opkomst en alle opbrengsten zijn welkom. Alle kleine beetjes helpen, toch? Stap voor Stap!

Beste volgers, het is bijna zaterdag, 24 maart. Wat is zo belangrijk aan die 24e maart? Dan organiseert Stichting Stap voor Stap weer een leuke KIENAVOND om een GOED DOEL te kunnen realiseren.

Jullie zijn van harte welkom vanaf 19:00 uur in het Atrium [Daalhof]. Een avond met spanning en leuke prijzen. Alle prijzen zijn gratis ter beschikking gesteld door sponsoren. Hier zijn we ontzettend blij mee.

Van de opbrengst van deze avond gaan we iets organiseren voor kansarme kinderen in Maastricht en omstreken. Veel gezinnen leven in luxe, gaan op vakantie, kunnen leuke uitstapjes maken met hun kids, geven hen leuke cadeaus met sinterklaas en kerstmis. Voor sommige kinderen is dit echter allemaal niet vanzelfsprekend.

We zijn samen hard aan het werken aan leuke plannen. Na definitieve afronding hiervan, zullen we ons doel voor dit jaar kenbaar maken op de website en op onze facebookpagina.

Dus? Blijf ons weer volgen: Stap voor Stap....

Beste stap-voor-stap volgers,

Jullie hebben al een tijdje niet meer van ons gehoord. We zijn echter, achter de schermen, nog steeds bezig met van alles en nog wat. Onze voorzitter [Pia Pilmeijer] was wegens persoonlijke omstandigheden, tijdelijk gestopt. Het voorzitterschap werd door haar, in overeenstemming met alle leden, overgedragen aan Mat Brüll. Inmiddels is Pia weer terug binnen ons clubje. Mat blijft voorzitter en zij gaat nu de communicatie, namens de stichting, op zich nemen. We hebben er dus een communicatie medewerker bij. Zo zit iedereen op de plek die bij hem/haar past.

In december gaat onze stichting in gesprek met iemand die uitleg komt geven over de schenking aan een heel goed doel. Waar kunnen we weer gaan ondersteunen en hoe kunnen we mensen blij maken? Dat wordt dus nog vervolgd.
Ergens in het voorjaar staat een grote KIENAVOND op stapel voor dat betreffende doel. Begin januari volgt meer berichtgeving hierover.

We hebben ook een beetje JULLIE HULP NODIG want we zoeken dringend leuke kienprijzen! Mochten jullie bedrijven/organisaties of anderszins iemand weten die KIENPRIJZEN willen SPONSOREN, mail het dan even naar:
stapvoorstap@home.nl

Nog even een voorstelrondje van onze [vrijwillige] leden:
Voorzitter: Mat Brüll
Secretaris: Isy Candel
Penningmeester: Math Fratantuono
Bestuursleden: Jos Candel, Bert van der Velden en Frans Ramakers.
Communicatie medewerker: Pia Pilmeijer

Blijf ons volgen...STAP VOOR STAP......

Jarige Stichting Stap voor Stap trakteert.

Op woensdag 6 september stelt de 10-jarige Stichting Stap voor Stap speeltuin Fort Willem gratis open van 10.00 tot 18.00 uur voor kinderen t/m 12 jaar en hun begeleiders. Voor elk kind zal er een kleine versnapering zijn en komt Clown Pipo Pé een bezoek brengen.

Stichting Stap voor Stap houdt zich al 10 jaar bezig met geld te genereren voor doelen waarbij de nadruk ligt op kinderen, zieken en gehandicapten die wel hun basisbehoefte hebben maar middelen missen voor wat extra’s. Het bijzondere van deze stichting is dat zij haar doelen niet steunt met geld maar met producten of diensten. Zo heeft de stichting al kunnen helpen met doelen voor o.a.

Toon Hermanshuis, Ronald Mc Donaldshuis, Oncologiecentrum MUMC+, Kinderafdeling MUMC+, Vorkje Prikken, ’t  Zunneke.

Nu de stichting jarig is trakteert Stap voor Stap op een activiteit voor kinderen om hen eens lekker te laten “ravotten” in een mooie natuurlijke omgeving. Even los van de drukke omgeving spelen met leeftijdsgenoten in Speeltuin Fort Willem .

Speeltuin Fort Willem is gelegen aan de Kastanjelaan 50, 6217 SB te Maastricht

Meer informatie bij Mat Brüll  0652071514

------------------------------------------------------------------------------------------------

Openbaar vervoer
De speeltuin is met het openbaar vervoer goed bereikbaar. Meer info op www.9292ov.nl

Fietsenstallingen
Ruime mogelijkheden om fietsen en scooters bij de ingang te parkeren. Er is geen bewaakte stalling.

Speeltuin Fort Willem heeft een parkeerservice
Het parkeren op het parkeerterrein aan de Fort Willemweg tegenover de inrit naar de speeltuin is gratis.  Koop aan de parkeerautomaat een speeltuin dagkaart. Bij het verlaten van de speeltuin wordt tot 17.00 uur het betaalde parkeergeld vergoed onder inlevering van het parkeerticket. Het ticket is alleen geldig voor deze parkeerplaats en op de dag van afgifte.

Vijftig cent per verkocht boek voor Stichting Stap voor Stap.

Misschien hebben jullie dat ook wel: allergisch voor goede doelen! Ik hád en heb eigenlijk nog steeds niets echt iets met ‘Goede doelen.’ Ben een beetje allergisch voor de vele rammelende ‘goede doelenblikken’ aan onze voordeur, de bedelende telefoontjes en de ‘goede doelenpost’ in mijn brievenbus. Huiverig om iets te geven. Niet vanwege de doelen op zich maar je leest en hoort zo vaak dat er iets aan de ‘strijkstok’ blijft hangen. Of dat de gulle giften verkeerd besteed worden. We doneerden ooit wel elk jaar een geldbedrag aan een bepaalde stichting. Totdat we vernamen dat de directeur van deze groep wel een bijzonder groot bedrag kreeg. In zijn eigen portemonnee dan wel te verstaan. We zijn ermee gestopt.

Ik ben toen een tweetal jaren met veel plezier lid en voorzitter geweest van Stichting Stap voor Stap. Wegens privé omstandigheden moest ik er echter mee stoppen. Ik draag deze stichting echter nog altijd een warm hart toe en sta helemaal achter hun doelen.

Stichting Stap voor stap heeft al vele mooie doelen gehad: Toon Hermanshuis, Ronald Mc Donald huis, kinderafdeling MUMC, oncologiecentrum MUMC, MGS Maastrichtse Gehandicapten Sport en Ut Zunneke in Bunde.

www.stichtingstapvoorstap.nl of kijk op FB.

Ik hoef niet rijk te worden van mijn boek [natuurlijk wel beroemd] en heb dan ook besloten dat ik in de verkoopprijs vijftig cent per verkocht boek opzij wil zetten voor een goed doel. Voor Stichting Stap voor Stap!  Dus draag jij deze stichting ook een warm hart toe? Blijf mij en mijn boek Puur Pia dan volgen tot de verkoop, stap voor stap…..

Heel veel dingen zijn overbodig maar vrienden heb je nodig!
Stichting Stap voor Stap heeft vrienden nodig om projecten te kunnen blijven realiseren voor kinderen en jongeren die niet de start kregen die je hen wel toewenst. De stichting bestaat uit een groep vrijwilligers die zoekt naar sponsoren / donateurs die kunnen bijdragen aan de doelstelling van stichting Stap voor Stap. Wij zetten ons momenteel in voor:
 kinderen en jongeren waar de basisbehoeften wel geregeld zijn, maar waar te weinig geld is voor extra         activiteiten als sport en ontspanning, waardoor veel kwaliteit van leven ontbreekt.
 kinderen en jongeren die niet in aanmerking komen voor extra subsidie of ondersteuning.

Stichting Stap voor Stap wil deze kinderen ondersteunen met diensten, spulletjes en het mogelijk maken van deelname aan activiteiten, want alle kinderen en jongeren hebben recht op een goede start.
Stichting Stap voor Stap is al negen jaar actief en heeft enerzijds door sponsoring en anderzijds door het organiseren van benefietavonden al vele doelen kunnen helpen met diensten en / of producten bij o.a.:

*Toon Hermanshuis
*MGS (Maastrichtse Gehandicapten Sport)
*Ronald Mc Donaldhuis
*Oncologiecentrum van het MUMC+
*Kinderafdeling MUMC+
*Ut Zunneke in Bunde

Stichting Stap voor Stap is blijvend op zoek naar sponsors; mensen die Stichting Stap voor Stap een warm hart toedragen en een financiële of materiële bijdrage willen leveren. Dat kunnen bijvoorbeeld (periodieke) donaties zijn of producten en/of diensten ten behoeve van de door ons uitgekozen doelen. De stichting wil nu een grote 'vriendenkring' opzetten die ons met een vrij te kiezen bedrag per jaar (of periodiek) wil ondersteunen om ook in de toekomst de noodzakelijke hulp te kunnen blijven geven. Elke gift of andere vorm van sponsoring is welkom! Hiervoor kun je contact opnemen met een van de bestuursleden van onze stichting. Voor meer informatie kun je een kijkje nemen op onze website www.stichtingstapvoorstap.nl.
Klinkt deze vriendschap je leuk in de oren en wil jij ook Vriend van Stichting Stap voor Stap worden? Of heb je daarover interessante andere ideeën? Meld je dan aan via ons e-mailadres: stapvoorstap@home.nl
Mocht je de stichting willen ondersteunen, dan kun je de bijdrage overmaken op: NL83 RBRB 0929645375 t.n.v. Stichting Stap voor Stap te Maastricht onder duidelijke vermelding van uw naam of de naam van uw bedrijf. Indien gewenst kan bij donatie uw naam of bedrijfsnaam op de website vermeld worden.
Wie helpt mee, Stap voor Stap ...

Met vriendelijke groet,
Mat, Math, Isy, Jos, Frans en Bert
Bestuur van Stichting Stap voor Stap

Beste volgers van stichting Stap voor Stap,

Vaak moet men keuzes maken in het leven. Wegens persoonlijke omstandigheden moet ik dat nu ook. Met enige moeite en toch een brok in mijn keel wil ik vermelden dat ik mijn voorzitterschap bij deze fijne stichting neergelegd heb. Ik dank jullie allemaal voor het vertrouwen en ik weet zeker dat de rest van het 'team' er weer voor de volle 100% tegenaan gaat! Ik blijf ze in ieder geval volgen, stap voor stap! Jullie ook?
Bert, Isy, Jos, Mat, Math en Frans, bedankt voor jullie vertrouwen in mij en met plezier denk ik aan onze altijd gezellige samenwerking!
Nog een laatste tip van mij voor onze volgers:
zondag 18 september a.s....in kaffee Hallo Mestreeg aon de Groete Grach... vaanaof 16 oor. Légk geer ouch bij??

Met vruntelik groet en bedaank,

yesPia

Beste mensen, onze benefiet kienavond is druk bezocht en heel gezellig geweest. Met o.a. dank aan Guido Janssen, die onze omroeper was. Aan het eind van de leuke avond trad hij ook nog even op als Toon Hermans met 'Wat ruist er door het struikgewas?' We hadden genoeg prijzen en de sfeer zat er goed in! Eind oktober zullen we vermelden wat het ons opgeleverd heeft en hoe we het gaan besteden. Dus? Blijf ons volgen: Stap voor Stap!

En passant...we hebben laatst nog een donatie gedaan aan Vorkje Prikken. In de vorm van lampen om de ruimte gezelligte maken. Mat Brüll heeft dit 'even' georganiseerd. Dat is nu zo leuk aan onze stichting. Iedereen zet zich belangeloos ergens voor in! Met hart en ziel. Stap voor Stap!

Bedankt....aan degenen die zaterdagvond 3 oktober mee willen kienen bij het Atrium op Daalhof voor het goede doel!

Bedankt....aan alle sponors die ons hierin ondersteunen!

Bedankt....gewoon bedankt!

Puur voor het goede doel en de gezelligheid...

ZATERDAG 3 OKTOBER A.S. BENEFIET-KIEN AVOND ATRIUM.

Stap voor Stap willen we weer centjes gaan inzamelen om projecten van goede doelen te kunnen ondersteunen. Mensen blij maken. Er moeten weer datums geprikt worden om dit samen als bestuur te bespreken en beslissingen te nemen. Eén datum is alvast zeker! Zaterdag 3 oktober a.s. hebben wij het Atrium gereserveerd voor een gezellige benefiet-kienavond. Een avond met mooie prijzen. Prijzen die wij gesponsord krijgen door ondernemers in Maastricht en omstreken. Deze avond staat in het teken van veel gezelligheid en spanning. Wie gaat iets winnen? De opbrengst van de verkochte kienkaarten gaat geheel naar de goede doelen die wij nog bekend zullen maken. De juiste tijden worden nog bekend gemaakt zodat jullie op tijd aanwezig kunnen zijn. Als de zaal vol is, is er helaas geen kans meer om mee te doen aan het kienspel. Natuurlijk wel om een drankje te nuttigen. Verdere info vermelden we later dus blijf ons in ieder geval volgen, stap voor stap…

OPROEP.

Onze stichting is altijd op zoek naar projecten in Maastricht en omstreken die net buiten de subsidies vallen. Wie kunnen we dan toch blij maken? Stichting Stap voor Stap is opgericht om goede doelen te steunen in Maastricht en omstreken. Waar veel goede doelen aan hun doelstelling voorbij gaan en veel geld aan de strijkstok blijft hangen, wordt doorons elke euro goed besteed en worden er geen kosten gedeclareerd door de bestuursleden.

Zijn er wensen om doelen/projecten te realiseren maar vallen deze hiervoor net buiten alle ‘subsidiepotjes’? Of weten jullie organisaties/clubs/projecten die ondersteuning nodig hebben? Stuur je wens dan eens naar onze Stichting Stap voor Stap! Na inzending zal gekeken worden of de aanvraag reëel is en niet onder subsidiegelden valt. Voldoet de aanvraag aan de gestelde voorwaarden zullen we contact opnemen met de aanvrager. Zo kunnen plannen dan toch vaak gerealiseerd worden met behulp van onze sponsoren en donateurs. Er zal geen geld worden overgemaakt want dan blijft het de vraag of het geld dáár terecht komt waar het hoort.

Hoe werkt het? Stuur een brief naar SVS, p/a Galopiahof 22, 6215 TK Maastricht of per email [stapvoorstap@home.nl] naar onze stichting. Vertel concreet voor wie het is en welk project het betreft. Wat hebben jullie nodig? Vermeld ook duidelijk met wie wij contact op kunnen nemen.

Wij helpen graag!

Samen Sterk. Stap voor Stap!

Het is toch altijd zo leuk om mensen blij te maken. Op zaterdag 11 april hebben we onze donatie aan Ut Zunneke mogen doen. Een fijne tuintafel met stoelen, een grote parasol, een tuinlamp en tuingereedschap. Het was een leuke middag. Op het moment dat we zagen dat hun naastgelegen logeerhuis ook nieuwe tuinstoelen kon gebruiken, hebben we ter plekke acht stoelen bijbesteld. Zie tabblad Media voor enkele foto's. Laat die zomer voor hun nu maar komen!

Onlangs zijn we met een aantal bestuursleden op 'werkbezoek' geweest bij Ut Zunneke. Logeerhuis en dagcentrum voor [grotere] kinderen met een verstandelijk of meervoudige beperking. Het heeft ons geraakt hoe liefdevol dit verzorgen voelt. Met hart en ziel wordt hier zinvol werk gedaan. We gaan deze mensen blij maken met een donatie. Welke? Laat jullie binnenkort maar verrassen maar neem alvast eens een kijkje op hun leuke site www.utzunneke.nl. Dan weten jullie weer dat wij onze donaties goed en wel doordacht besteden. Nog een nieuwtje: we zijn ook weer bezig met een avond om al deze dingen te kunnen verwezenlijken. Het wordt een avond in oktober....Ook hiervoor geldt: wil je het weten? Volg ons dan op de voetvia deze website of op FB..stap voor stap...anders mis je misschien iets leuks...Beste stappers, tot gauw!

Zeg nu zelf! Is dit geen magnifieke poster? En hij is ook nog te koop voor maar twee euro waarmee je Stichting Stap voor Stap ondersteunt! Waar te koop? Bij café la Clé aan de kesselskade! Ik zeg: doen!

Sinds kort hebben wij ons bestuur uitgebreid met twee nieuwe bestuursleden: Math Fratantuono en Frans Ramakers. Zij hebben er zin in en wij zien onze samenwerking dan ook met het volste vertrouwen tegemoet.

De kerstdagen staan voor de deur. Iedereen is bezig met het samenstellen en voorbereiden van een heerlijk kerstdiner voor familie, vrienden en kennissen. Het bestuur van onze stichting is zich ervan bewust dat dit niet iedereen gegund is. Gisterenavond zijn daarom enkele bestuursleden naar de Markt in Maastricht gelopen. Naar 't glaze benefiet hoes Mestreech om twintig voedselpakketten te schenken namens Stichting Stap voor Stap. Met liefde geschonken aan mensen/gezinnen met stille armoede achter hun voordeur. Blijf ons volgen: Stap voor Stap!

Namens alle leden van ons bestuur wensen wij iedereen fijne kerstdagen toe!

BEN JIJ MISSCHIEN DIEGENE DIE ONS TEAM VAN STICHTING STAP VOOR STAP WIL KOMEN VERSTERKEN ALS BESTUURSLID? Ons bestuur is dringend op zoek naar twee nieuwe bestuursleden. Heb je zin en tijd om je belangeloos in te zetten voor onze goede doelen? We vergaderen ongeveer een keer 's avonds op de vijf tot zes weken in het centrum van Maastricht bij café La Clé [vergaderruimte]. Meestal op een maandag of een donderdag. Als er een activiteit gepland staat, is dit wat vaker. Wat verwachten we van jou? Volledige inzet, [creatief] meedenken, netwerken, goede doelen zoeken, sponsors benaderen etc. etc.. Heb je interesse? Stuur een privé email via deze FB-pagina met je gegevens en je motivatie. In alle gevallen zullen we je mail beantwoorden en indien je in ons team lijkt te passen,nodigen we je uit voor een gesprek. Mocht je nog vragen hebben, laat het ons weten! Neem anders ook eens een kijkje op onze website www.stichtingstapvoorstap.nl. WIJ ZOEKEN JOU! MISSCHIEN ZOEK JIJ ONS?

WISTEN JULLIE DAT?

Een cursus reanimatie heel leerzaam is!

Wat doe je als iemand een hartaanval krijgt, bewusteloos is en geen ademhaling heeft? Dat werd ons allemaal geleerd in de cursus die bij de schenking van de AED's hoort. Een interessante avond en een leergierig aantal mensen. Een goede uitleg door Ronald en eigenlijk zou iedereen in Nederland dit moeten weten. Een AED alleen is niet genoeg. Het kan alleen samen met een reanimatie. Ongeveer 15.000 mensen per jaar overlijden aan een hartaanval. Gemiddeld 25% overleeft door reanimatie en het gebruik van een AED. Fijn dat onze schenking dankzij vele sponsoren weer iets goeds heeft opgeleverd!

Onderstaand bericht is van onze [voormalige] voorzitter. In overleg met het bestuur is besloten het voorzitterschap over te dragen aan Pia Pilmeijer. Het bestuur dankt Ber voor zijn tomeloze inzet en wensen hem alle goeds!

Beste stap voor stap volgers,

Na 4 jaar voorzitter te zijn geweest van deze geweldige stichting werd het tijd voor een nieuwe frisse wind en nieuwe elan.

Vier jaren waarin veel gedaan en gebeurd is, hoogte,- en dieptepunten maar vooral de blijvende gedachte geprobeerd te hebben iets bij te dragen aan een betere samenleving.

Graag wil ik iedereen bedanken: mede bestuursleden, helpers, donateurs, sponsors etc. etc.

Dankzij jullie hebben we toch weer veel steun kunnen verlenen , en zonder jullie was dit alles niet mogelijk geweest.

Ik wil Pia , bestuursleden en nieuwe bestuursleden veel succes wensen, en vooral aanmoedigen om door te gaan met dit soort kleinschalige maar o zo belangrijke aktiviteiten.

Zeg nooit: Dat kan ik niet!

Maar zeg : Ik zal het proberen. Dan zul je versteld staan hoeveel een mens kan leren.

Het leven is een ketting van ellende, met schakels van geluk.

Het gaat jullie allen goed.

Bèr Stevenhaagen.

Onder leiding van een nieuwe voorzitter heeft de eerste vergadering verleden week plaats gevonden. Iedereen was enthousiast en er is veel besproken. Een aantal taken zijn inmiddels verdeeld en begin november gaan we 'brainstormen' over een nieuwe activiteit. Inzamelen voor goede doelen. Die doelen zijn we nu ook aan het uitzoeken en hopen we in december duidelijk te hebben. Een aantal mensen [Magda en Sepp Braun, Frans Ramakers] hebben zich inmiddels aangemeld als 'vrijwilliger' om ons te ondersteunen met b.v. PR, communicatie en netwerken indien nodig. Hier zijn we écht erg blij mee! We zullen ze zeker gaan benaderen. Woensdag a.s. gaan enkele leden van onze stichting het Toon Hermanshuis bezoeken. Zoals jullie weten hebben zij van ons een AED aangeboden gekregen inclusief een training hoe het apparaat te gebruiken. Die training zal woensdag gegeven worden. Ook bij cafë La Clé en de Tribunal worden in de loop van deze maanden die trainingen aangeboden. We houden jullie op de hoogte hiervan. Binnenkort zullen we de nieuwe indeling van ons bestuur aan jullie bekend maken. Dus? Alweer een reden om ons te blijven volgen...Stap voor Stap...

Het heeft even geduurd maar we komen als bestuursleden van onze Stichting Stap voor Stap begin oktober weer bij elkaar. Op zoek naar mooie doelen. Plannen makend voor die goede doelen. Mensen blij maken. Daar gaan wij voor. Blijven jullie ons weer volgen?

Afgelopen week is het bestuur van onze stichting weer bij elkaar geweest. Ons bestuurslid Math Haaken heeft onlangs aangegeven dat hij wegens drukke werkzaamheden en tijdsgebrek niet voldoende in de gelegenheid is om bij bestuursaangelegenheden aanwezig te zijn. Hij legt daarom zijn rol als bestuurslid bij stichting Stap voor Stap met ingang van vandaag neer. Jammer maar wel heel begrijpelijk. We danken Math dan ook hartelijk voor zijn inzet voor de stichting en wensen hem alle goeds toe. We hopen dat we in detoekomst toch altijd een beroep op hem kunnen doen. Math, nogmaols hartstikke mercie vaan us allemaol veur dien inzat! Veer zien us!

Voor Noortje is de Efteling een groot feest geweest!
Dat bewijst onderstaande brief die zij ons gestuurd heeft. Feest voor Noortje, is ook feest voor ons als stichting!

Een super weekend!! Ik werd wakker gemaakt en ik ging naar de badkamer Papa en Mama vertelde dat we samen naar de Efteling zouden gaan en in het Eftelinghotel zouden slapen en eten. We waren in het Eftelinghotel aangekomen en daarna gingen we het park in en in heel veel attracties. In Carnaval Festival, in de ketels, de Villa Volta het was een leuk en spannend verhaal en het huis draaide helemaal om ons heen en we zijn in de Droomvlucht geweest en we zagen elfjes het sprookjesbos het lucht paleis en bomen en een ondergronds dorpje en we zijn door een sterrenhemel gegaan en verder zijn we met een stoom treintje naar de bestuurbare autootjes gegaan daar zijn we in geweest en ik mocht sturen! We zijn ook nog in de bootjes geweest en in de gondeletta geweest En in de pagode en ook nog in de carrouselle dat was ook super leuk Daarna zijn we naar een show van de ravelijn geweest en daarna zijn we door het donker naar het hotel gelopen het was overal mooi verlicht We kwamen aan in het hotel en schoven aan in het restaurant aan de koningstafel en na een lange vermoeiende dag ging ik naar bed. De kamer was geweldig hij was super de luxe De volgende dag ontbeten we in het restaurant. Het was heel luxe en super lekker. en daarna dronken Papa en Mama koffie in een bar en ik speelde in een binnen speeltuin daarna mochten we al om half elf het park in we zijn weer in heel veel attracties geweest in Carnaval festival en de carousel en de Pandadroom en de Fata Morgana daar hebben we spannende dingen gezien daarna heb ik een heerlijke versier pannenkoek gegeten en in dat restaurant was een hele grote oven en de deurtjes gingen open en dicht en op een soort wielen draaide taarten rond en daarna hebben we heerlijk door het sprookjesbos gelopen. S avonds hebben we in het donker toen het park ging sluiten de spectaculaire water en licht show gezien. Uiteindelijk schoven we aan in het hotel voor weer een heerlijke maaltijd. Op de laatste dag zijn we nog in veel attracties geweest. En in een paar attracties waren we de enige in het begin. Als afsluiting van deze bijzondere dagen zijn we naar de musical van Klaas Vaak in het Efteling theater geweest Het leek allemaal een echt sprookje Super super super bedankt voor deze bijzondere dagen Ik vond het echt geweldig!!

Onder het genot van een heerlijk stukje 'toert vaan de Maaspost', geschonken door het CDA, hebben we gisteren onze benefietavond 'Music Night' geëvalueerd. We kunnen jullie met een 'gruuts' gevoel meedelen dat we mede dankzij de opbrengst van deze avond onze beoogde doelen hebben kunnen realiseren. Drie AED's t.w.v. € 5.000,-- zijn besteld en zullen binnenkort geleverd worden aan het Toon Hermanshuis, café la Clé en de Tribunal. Ook de wens van het zieke meisje hebben we kunnen waar maken: een heerlijk sprookjesweekend in de Efteling t.w.v. € 698,--. Binnenkort zullen we een aantal foto's van deze swingende avond op onze website en FB-pagina zetten. Deel deze stichting met iedereen. Dankzij 'iedereen' kunnen we namelijk onze schenkingen aan goede doelen voortzetten en mensen blij maken! We zullen in de loop van het jaar onze volgende doelen gaan bespreken en blijven zoeken naar middelen om dit te realiseren. Nogmaals onze hartelijke dank aan alle mensen en bedrijven die ons gesteund hebben met hun giften! WIJ GAAN DÓÓR, stap voor stap....Blijven jullie ons volgen?

*** PRESENTATIE VASTELAOVEND POSTER *** Vrijdag 31 januari a.s. presenteren wij, kaffee La Clé en kochendesignweb, onze nieuwe poster voor de vastelaovend. Ook dit jaar is de opbrengst voor Stichting Stap voor Stap. Dus kom langs én binnen en koop die poster voor maar 2,50 euro. ALVAS BEDAANK, VEER ZIEN US!

Een ziek jong meisje wil toch zó graag eens naar de sprookjesachtige droomwereld van de Efteling....Een warme deken in haar niet zomaar een 'gewoon' leven! Maar dat kan dit gezin zich niet veroorloven. WIJ WÉL! Wij maken die droom zaterdag 30 november a.s. voor haar waar.

Vrouwen met borstkanker. Hun leven staat op z'n kop! Hun wereld wordt klein. Hun zelfvertrouwen krijgt een enorme deuk...WIJ KUNNEN hen een leuke dag aanbieden. Zich hierdoor 'speciaal gewoon' laten voelen! Doen we dan ook a.s. zaterdag, 30 november!

Het Toon Hermanshuis heeft geen AED voorhanden. Moeten ze in principe zelf bekostigen. Bij een hartstilstand kan zo'n apparaat een leven redden. Geen subsidie, geen geld van de gemeente...WIJ ZULLEN het huis daarom eentje schenken! Ook schenken we een AED aan twee cafés in onze binnenstad.

Mede dankzij de mensen die kaarten hebben gekocht en nog zullen gaan kopen voor a.s. zaterdag, 30 november, onze Music Night, kunnen we dát allemaal doen! Mogelijk gemaakt door geweldige bands en de DJ die gratis muziek komen maken voor ons!

Allemaal door die vrijwilligers die zich inzetten om deze avond tot een succes te maken! De sponsors die prijzen geschonken hebben voor deze avond! Van elke consumptie die avond gaat 0,25 cent naar deze schenkingen!

Na deze avond zullen wij als Stichting maar voorál als 'mens', dankbaar achterover leunen. Helemaal gelukkig met de gedachte aan de blije 'ontvangers' van die avond! Geen cent blijft ergens onbekend achter....Veilig, Stap voor Stap....Nog 4 dagen te gaan....In de voorverkoop zijn nog kaarten te verkrijgen á € 7,50 voor beschreven doelen! Mocht je nog geen kaarten hebben maar a.s. zaterdagavond onverwacht toch nog willen komen, kun je de kaarten [€ 10,00 per stuk] kopen bij de ingang van danscentrum Bernaards aan de Brusselsestraat in Maastricht. Tot zaterdag dan maar?

Iedereen in nood op deze wereld heeft recht op hulp. We kunnen allemaal geld overmaken naar goede doelen zoals heden ten dage de noodhulp aan de Filipijnen maar de vraag is of het écht goed besteed gaat worden. Gedeeltelijk altijd maar wat ...blijft aan de strijkstok hangen? Gironummers vliegen ons via de media regelmatig om de oren. Wat is gebeurd met het overgebleven geld van de tsunami? Waar wordt het nog voor gebruikt? Door de drastische bezuinigingen in ons kleine Nederland worden ook hier heel veel mensen de dupe. O.a. ouderen-, gezondheids- en gehandicaptenorganisaties worden gekort. Hierdoor kunnen bepaalde dingen niet meer opgestart of voortgezet worden. Terwijl het vaak ook zo hard nodig is om goede resultaten te kunnen bereiken! Stichting Stap Voor Stap Maastricht wil daarop inspelen. Zónder 'strijkstok'! Een aantal vrijwilligers die zich tomeloos en belangeloos inzet. Zij doneren geen geld maar zamelen het in via giften van diegene die zich daartoe geroepen voelen . Een keer per jaar organiseren ze een muziekavond [benefietavond] zodat ze daarmee benodigde producten kunnen kopen en schenken namens alle 'gevers'. Geef gerust aan het gironummer voor de getroffen mensen in de Filipijnen. Geen probleem. Het is erg genoeg maar neem ook eens kijkje op onze website. Zaterdag 30 november a.s. is o.a. de jaarlijkse MusicNight. Een win-winsituatie: een swingende avond met live bands [artiesten komen belangeloos optreden] en de opbrengst gaat dit jaar o.a. naar het Toon Hermans Huis in Maastricht. Meer schenkingen worden op deze avond bekend gemaakt. Volg stichting Stap voor Stap! De kaartverkoop is in volle gang dus wacht niet te lang!

Stichting Stap voor Stap wordt bestuurd door een zevental enthousiaste vrijwilligers die zich tot doel stellen fondsen te werven voor projecten, die buiten de "subsidiebootjes" vallen.
In haar 6-jarig bestaan hebben zij al tal van projecten gerealiseerd,  zoals LCD-schermen voor het oncologisch centrum in het MUMC, spelcomputers voor de zieke kinderen en  inklapbare bedden voor de ouders van hen,  computers voor het Toon Hermans Huis.
Om van de zesde musicnight een grootse happening  te maken,  heeft Stap voor Stap de hulp ingeroepen van John Miesen, vanwege zijn expertise in het organiseren van culturele evenementen (denk maar eens aan de beroemde Broonssessie en Maastricht, de jaren 60).
John heeft 3 bands weten te strikken om voor noppes en het goede doel die avond voor u op te treden.
Namens Stap voor Stap wil hij ze nu aan u voorstellen:

Ryan van den Akker,
bekend van diverse Joop van den Ende musicals, zoals
Tsjechov, hoofdrol Lika samen met Boudewijn de Groot, geschreven door Robert Long.
Cyrano, hoofdrol Roxane samen met Danny de Munk en Bill van Dijk.
My Fair Lady, hoofdrol Eliza Doolittle samen met Paul van Vliet.
Ryan zal speciaal voor deze avond een rock optreden (repertoire verrassend geheim) verzorgen, samen met de groep
Yeager:
Elwin de Vries, gitaar (Hot Kuts On The Beach,  Itchi Bitchi (winnaar van De Grote Prijs van Nederland));  Coen van Dam, bas (Stevie Ann, Dany Lademacher); Rene van Engeland, drums (Daytrippers, Green Dream).
YEAGER maakt popmuziek met New Wave invloeden en soms met loodzware groovy beats.

Vapor Trail
een gloednieuwe band met oude vertrouwde gezichten.
Jos Candel, gitaar, zang (Chaplin Band, Anno'66); Henny de Vree, gitaar, zang (Bartel Band, 60/90 Band);  Jeffrey de la Combe, bas; Edwin Hendriks, keyboards (Vanguard, Strada); Robert Thomissen, drums (Puchs); Janine Coenen, zang en als gaste Kiki de Vree, zang.
 Vapor Trail (een eerbetoon aan Jimmy Soulier, naamgever)  speelt nummers van o.a. Trucks and Tedeshi, Fleetwood Mac, Dave Edmunds, Badfinger, Cream, Whitney Houston en Aretha Franklin.

New Kid in Town:
Deze 1-jarige stadsjongen groeide op aan de rand van LA en snoepte van de wijngaarden in California, prachtig verhaald in William Burroughs' roman 'Naked Lunch' (c pg 81).
Bert Bessems, gitaar, zang (Windmill, Partner); Daniel Creyghton, gitaar, zang (BarRock); Raoul van Geel, drums, Henry Schüler, bas en Chris Schüler , keyboards (De Beul op de Stratocaster in Bennie & The Amazing 20 Fingers).
New Kid in Town speelt werk van o.a. Tom Petty, Bob Dylan, Paul Carrack, Eric Clapton, Pink Floyd, The Eagles, Steely Dan, Little Feat en John Mayer.

En.....leest u ook maar van rechts naar links: noisseS......  en  intermezzo’s met  Peter Magné die u meeneemt op een  muziekreis  vanaf 1900 door de  sixties en seventies tot heden.

30 november 2013 @ Dansschool Bernaards Brusselsestraat,  Maastricht.   Zaal open om 20:00 uur
Kaarten in de voorverkoop 7,50 en 10,00 euro aan de zaal.
Voorverkoopadressen in Maastricht:
Café Tribunal, Tongersestraat 1 - Tabaksspeciaalzaak Maastricht, Rechtstraat 25, Dansschool BernaardsBrusselsestraat 97 - Café la Clé, Kesselskade 60 - Eetcafé 1900, Orleansplein 14b.

De 'Music Night' van Stichting Stap voor Stap [zaterdag 30 november] nadert met rasse schreden! We verheugen ons gigantisch op de leuke bands die komen optreden en ons mee terug voeren naar de jaren '70-'80 in danscentrum Bernaards aan de Brusselsestraat. Wij zullen die avond o.a. het Toon Hermanshuis blij maken met de aanschaf van een AED [defibrillator] die zó hard nodig is. Meer info over onze donaties wordt die avond bekend gemaakt. En nee, het wordt geen praatavond maar een swingende muziekavond. Tevens kun je op het nummer van de entreekaarten leuke prijsjes winnen. Gedoneerd door sponsoren. Kaarten zijn vanaf vandaag in de omloop! Bestel je kaarten á € 7,50 tijdig want OP=OP! Mocht je op 30 november kaarten willen kopen aan de ingang, kan dat ook. Maar dan betaal je 10 euro per kaart. Gezien het groot aantal kaartaanvragen kunnen we helaas niet garanderen dat er dan nog genoeg kaarten zijn. Vergeet niet dat niks blijft hangen aan de strijkstok maar gedoneerd wordt aan mensen die het écht nodig hebben.
Voorverkoopadressen in Maastricht:
Café Tribunal, Tongersestraat 1 - Tabaksspeciaalzaak Maastricht, Rechtstraat 25, Dansschool Bernaards, Brusselsestraat 97 - Café la Clé, Kesselskade 60 - Eetcafé 1900, Orleansplein 14b
Blijf ons volgen: STAP VOOR STAP...!

Ons MUZIEKPROGRAMMA voor 30 NOVEMBER is bekend!

Een programma dat samengesteld is door John Miesen. Wie kent hem niet van alle geweldige Broonssessions in het verleden? We gaan ons die avond muzikaal laten meeslepen door:

VAPOR TRAIL: Een nieuwe band met ‘oude rotten’  in het vak zoals ex-leden van SixtyNinety Band, Galaxy en the Chaplin Band! Heerlijke ‘gouwe ouwe’ muziek om van te genieten!

RYAN VAN DEN AKKER EN YEAGER: Zij is een Nederlandse musical- en stemactrice. Ze is vooral bekend geworden door haar stem die gebruikt is voor de tekenfilmeend Alfred J. Kwak en de musicals Cyrano en Elisabeth. Zij zal ons met haar band aangenaam gaan verrassen met swing en rock! Een geweldige ‘voice’ om naar te luisteren!

NEW KID IN TOWN: Een band met leden die hun sporen ook al lang hebben verdiend in de muziekscene. The bandleden van New kid in town voeren ons mee terug in de tijd.  Van Ry Cooder, Uriah Heep, Dire Straits, Pink Floyd tot meer covers uit de glorietijd van de muziek. www.newkidintown.eu

Tussen de live-optredens door zal DJ Peter Magné zorgen voor een sfeervolle intermezzo!

Kortom, een geweldige line-up voor de Stap voor Stap avond!

Binnenkort komen de toegangskaarten in de voorverkoop. Nadere info volgt hier nog over. Dús…?? BLIJF ONS VOLGEN...STAP VOOR STAP!

5 Jaar Stap voor Stap

Gelukkig zijn ze er nog.

Mensen die onbaatzuchtig en zonder eigenbelang bezig zijn met het helpen van anderen.

Gelukkig zijn ze er nog.

Mensen die energie steken in het helpen van anderen.

Gelukkig zijn ze er nog.

Mensen die zich inzetten om van deze wereld een betere plek te maken.

Helaas,

Is het nog steeds nodig dat wij "stap voor stap "verder gaan.

Helaas,

Zijn er nog steeds velen, ook in onze omgeving, die hulp benodigen.

Helaas,

Heeft Joyce om persoonlijke redenen besloten om onze stichting te verlaten.

Gelukkig!

Heeft Joyce zich 5 jaar lang ingezet voor de stichting en daarmee eraan meegeholpen om in ieder geval voor enkelen iets goeds te betekenen.

Ook daarom namens diegenen die je mede geholpen hebt en die jou misschien niet eens persoonlijk gekend hebben.

JOYCE.....namens ons allemaal: BEDANKT!!                                                                                                                           [Joyce Vaassen was vice-voorzitter van onze stichting].

Onze stichting Stap voor Stap organiseert weer een benefietavond op zaterdag 30 november a.s.. Een gezellige zaterdagavond vol met gegarandeerd leuke muziek! Enkele héle goede bands hebben zich beschikbaar gesteld in het teken van onze doelen. Wij verheugen ons er op! Nadere informatie volgt nog....

Wie ben ik? Geboren als Pia Claessen in een ver verleden.

Ik hád niet echt iets met ‘Goede doelen.’ Ben een beetje allergisch voor de vele rammelende ‘goede doelenblikken’ aan onze voordeur, de bedelende telefoontjes en de ‘goede doelenpost’ in mijn brievenbus. Huiverig om iets te geven. Niet vanwege de doelen op zich maar je leest en hoort zo vaak dat er iets aan de ‘strijkstok’ blijft hangen. Of dat de gulle giften verkeerd besteed worden. Mijn man doneerde wel elk jaar een geldbedrag aan een bepaalde stichting. Totdat we vernamen dat de directeur van deze groep wel een bijzonder groot bedrag kreeg. In zijn eigen portemonnee dan wel te verstaan. We zijn ermee gestopt.

Op een dag leerde ik vrijwilligers van de stichting Stap voor Stap kennen. Geïnteresseerd  als ik ben [of noem het nieuwsgierig], wilde ik weten hoe deze stichting in elkaar stak. Ik heb geluisterd met open mond en dacht: “Maar dát vind ik helemaal geweldig!” Alles op vrijwillige basis. Niet het ingezamelde geldbedrag wordt aan doelen gedoneerd maar de producten die ze hard nodig hebben. Niemand van deze stichting verdient hier iets aan of krijgt er iets voor dan alleen maar ‘dankbaarheid!’  Mooi tóch? Spontaan kocht ik een carnavalsposter van de stichting en betaalde het dubbele bedrag. Bezocht hun website en voelde een drang om me aan te melden als bestuurslid. En zó geschiedde!

Et voilá, ik ben vanaf juni het nieuwe gezicht in het bestuur Stichting Stap voor Stap.

Voor diegene die het verder interesseert wil ik nog wel vermelden dat ik [al 32 jaar lang nog steeds gelukkig] getrouwd ben. Twee knappe zonen heb en geboren en getogen ‘Mestreechse’ ben. Ik werk al 15 jaar bij een Zorggroep in Maastricht West als personeelsconsulent. Bij mij is het glas altijd ‘half vol’ in plaats van ‘half leeg’. Ben een mensen-mens. Houdt van lezen. Schrijf heel graag korte stukjes over de alledaagse dingen in het leven. Mijn leven is vaak plezant en als het dat niet is, zorg ik er wel voor dat het dit weer wordt. Zo, genoeg over mij persoonlijk.

Stáp voor stáp wil ik samen met dit enthousiaste team ook geheel vrijwillig onze gezamenlijke goede doelen gaan verwezenlijken. Dat kan alleen maar met uw genegenheid, verbondenheid en sponsoring aan onze Stichting Stap voor Stap.

In het verlengde van mijn HRM-achtergrond heb ik mij onder andere ‘werving’ als doel gesteld. Ik wil een breder publiek proberen te bereiken. Meer naamsbekendheid van onze stichting te verspreiden. U hoort nog van mij…

Met vriendelijke groet,

Pia

Opbrengst van de Groene Borrel.

Er is goed geborreld geworden! Tijdens de Groene Borrel van 2 april jl. kreeg Stichting Stap voor Stap een bedrag uitgereikt van 1243,50! Namens het bestuur willen we iedereen bedanken die bij (een van) deze borrel aanwezig is geweest en we hopen dat de gerechten gesmaakt hebben? Ook een speciaal dankwoord voor De Poshoorn die deze avonden prima verzorgd hebben en we hopen dat jullie nog veel goede doelen kunnen blijven steunen met dit fantastisch originele initiatief.

Groene borrel

Iedere eerste dinsdag van de maand organiseert Café De Poshoorn een groene netwerkborrel met lokale streekhapjes in combinatie met streekbieren. De opbrengst gaat naar een regionaal goed doel. De komende maanden is dat Stichting Stap voor Stap. (4 december, 8 januari (uitzondering i.v.m. Nieuwjaarsdag). 5 februari en 5 maart). Het thema in december is "winter in Limburg".

Programma:
Vanaf 17.00 uur "meet and greet"
Vanaf 18.00 uur worden op authentieke wijze in tapasformaat hapjes met een verhaal geserveerd. De hapjes worden vergezeld door bijbehorende biertjes uit de streek.

Kosten:
€ 12,95, waarvan € 3,50 wordt gedoneerd aan Stichting Stap voor Stap.

U kunt uw aanwezigheid kenbaar maken door te mailen naar

Wij stellen uw aanwezigheid zeer op prijs.

CD voor het goede doel.

Math Haaken heeft een nieuwe single "Midde in mie Mestreech". Deze is te koop bij Cafè La Clè en de opbrengst komt ten goede aan Stichting Stap voor Stap.

Carnavalsposter voor het goede doel.

Op vrijdag 25 januari is in Café La Clé te Maastricht de nieuwe karnavalsposter van ontwerper Egbert Kochen gepresenteerd.

De poster is een gezamelijk initiatief van café La Clé, kochendesignweb en de Stichting Stap voor Stap. De poster is voor 2 euro te verkrijgen bij Café La Clé. De opbrengst komt ten goede aan Stichting Stap voor Stap..

Ouderen krijgen kerstdiner aangeboden.

Stap voor Stap was aanwezig op deze avond met haar eigen kerstengeltje om de aanwezigen een attentie aan te bieden.

Eenzame ouderen krijgen kerstdiner

100 eenzame ouderen krijgen dinsdag een speciaal kerstdiner. Het Nationaal Ouderenfonds biedt de ouderen het etentje aan om hen zo even uit hun sociale isolement te halen.

Diverse organisaties en personen hebben hun handen in elkaar geslagen om dinsdag 18 december 100 eenzame ouderen te laten aanschuiven aan een speciaal kerstdiner. Het Nationaal Ouderenfonds biedt het etentje aan, gezamelijk met Hotel Van der Valk Maastricht waar het diner plaats vindt. Jaogerkoer De Kinderkopkes zorgt voor muzikale aankleding. Wiel Rousseau draagt een kerstverhaal voor. Stichting Stap voor Stap biedt een kerstattentie aan en leden van de Lions Club Maastricht brengen de ouderen veilig thuis. Stichting Trajekt is verantwoordelijk voor de organisatie van de avond. De 100 ouderen hebben zich vooraf kunnen aanmelden; zij zijn allemaal voorgedragen door zorginstellingen van Maastricht.

Bron: ZondagNieuws 16/12/2012

Meer foto's op onze Facebook pagina: klik hier

We hebben een nieuwe website!

Dankzij onze vrienden van Tac'tik hebben we een mooie nieuwe frisse website! De meeste tabbladen spreken voor zich. Nieuw is het onderdeel Projecten. Hier kunt u terugzien wat er is gebeurd met uw donaties.

overhandiging cheque aan MUMC+

Overhandiging cheque aan het MUMC+

Tijdens de Musicnight 2012 werd een symbolische cheque overhandigt aan de kinderafdeling van het MUMC+ voor inklapbare bedden. Deze bedden worden ingezet wanneer ouders van zieke kinderen willen blijven overnachten.

overhandiging cheque aan stichting de Beyaart

Overhandiging cheque Woonzorgcentrum de Beyart

Woonzorgcentrum de Beyart wordt verrast met de overhandiging van een cheque voor een Wii spelcomputer. Dankzij deze spelcomputer krijgen de bewoners van het verzorgingstehuis op een speelse manier beweging als het weer het niet toelaat om naar buiten te gaan.

Deep en de Dudes opent de 5e editie van Musicnight 2012

Deep and The Dudes opent de 5e editie van Musicnight 2012

De soul en bluesband Deep and The Dudes opent de 5e editie van Musicnight 2012.

Stichting Stap voor Stap,

Ontwerp en realisatie: Tac'tik | visuele communicatie

HOME HOME item1 OVER ONS OVER ONS item1b MEDIA MEDIA item1d PROJECTEN PROJECTEN item1d1 DONATEURS DONATEURS item1e CONTACT CONTACT item1f